Relacja z konferencji - Metodycznie i merytorycznie o przedmiotach przyrodniczych

 

Pracownia Przedmiotów Matematyczno – Przyrodniczych i Zawodowych w Centrum Edukacji Nauczycieli w Koszalinie zorganizowała pierwszą z cyklu konferencji "Metodycznie i merytorycznie o przedmiotach przyrodniczych".

W sobotę 19 września 2020r. nauczyciele przedmiotów przyrodniczych mieli okazję spotkać się z zaproszonym gościem Dawidem Łasińskim.

Spotkania odbyły sie w dwóch turach z zachowaniem reżimu sanitarnego, o godz. 9:00 i 11:30.

Pan Dawid Łasiński - Pan Belfer nauczyciel z Internetów, jak o sobie mówi, podzielił się z uczestnikami konferencji swoimi przemyśleniami na temat:

"Jak sprawić ,  by lekcje przyrodnicze były bardziej WOW, czyli kilka wskazówek jak wciągnąć ucznia w lekcje z wykorzystaniem smartfona".

Uczestnicy chetnie włączyli się w pracę z proponowanymi przez Pana Belfra aplikacjami. Po zainstalowaniu bezpłatnych programów, zaczęli tworzyć własne materiały.
Okazało się, że były one na tyle interesujące i proste w obsłudze, że duża grupa nauczycieli zadeklarowała ich wykorzystanie w pracy z uczniami na swoich lekcjach.

Ideą Pana Belfra jest zachęcenie uczniów do samodzielnego i kreatywnego poznawania zagadnień na lekcjach chemii. Pragnie, aby uczniowie chętnie przychodzili na jego lekcje i zdobywali wiedzę, wykorzystując do tego celu materiały dostępne na smartfonach. Uczeń może na lekcje przyjść bez podręcznika lub zeszytu, ale zawsze ma przy sobie naładowany telefon komórkowy. Nauczyciel, zmieniając własny stosunek do ucznia, w dzisiejszych czasach może ze smartfona ucznia zrobić sprzymierzeńca w procesie dydaktycznym, a nie źródło konfliktu na linii nauczyciel-uczeń. 

Zapraszamy na kolejne z cyklu konferencji przygotowanych przez naszą pracownię.
Tematyka i terminy będą dostępne sukcesywnie na stronie internetowej CEN w Koszalinie.

Zapraszamy do obejrzenia relacji z sobotniej konferencji:

                                                                                                                                                                                                                    RR