Wiosenne Zespoły Metodyczne i XIX Targi Edukacyjne

W piątek i w sobotę, 09-10 marca 2018 r., odbyły się XIX Targi Edukacyjne oraz Wiosenne Zespoły Metodyczne zorganizowane przez nasze Centrum Edukacji Nauczycieli  w Koszalinie w Zespole Szkół nr 11 w Koszalinie. Ta formuła prezentowania nowości dydaktycznych, metodycznych i wydawniczych cieszy się stale dużym zainteresowaniem, dlatego już teraz zapraszamy wiosną 2019 r. na jubileuszowe 20. Targi Edukacyjne i Wiosenne Zespoły Metodyczne.

W czterdziestu trzech formach zajęć metodycznych dla kadry pedagogicznej wszystkich specjalności wzięło udział ponad tysiąc czterystu  dydaktyków i wychowawców. Nauczycieli interesowały zarówno zagadnienia wynikające z głównych kierunków zmian oświatowych, jak i  warsztaty, na których prowadzący je specjaliści, trenerzy, konsultanci, przedstawiciele wydawnictw prezentowali  pomysły i sprawdzone sposoby na skuteczne nauczanie uczniów  na wszystkich etapach edukacyjnych.

Z troską o właściwe wdrażanie nowej podstawy programowej  i przygotowanie uczniów do nowej formuły egzaminów dla ósmoklasistów  uczestniczyli w spotkaniach nauczyciele języka polskiego i przedmiotów przyrodniczych. Okazją do wzbogacenia warsztatu pracy nauczycieli były zajęcia plastyczne, tzw. pogotowania plastycznego, warsztaty o zabawach z kołem barw, także  o niezwykłej mocy zaczarowanego pudełka Plastka. Te ostatnie zgromadziły prawie stu nauczycieli. O wykorzystaniu filmu w dydaktyce rozmawiali nauczyciele języka polskiego.

Przekonanie o dużej roli ruchu w kształceniu mogli ugruntować uczestnicy zajęć sportowych kreatywnego tańca czy wykorzystania rakietki i lotki w zabawach i ćwiczeniach w edukacji wczesnoszkolnej. Ruch jako wsparcie dla rozwoju mowy i ćwiczenia gimnastyczne w nauczaniu matematyki to kolejne propozycje tegorocznych WZM. Jak ruchem można wspierać rozwój umiejętności matematycznych dzieci doświadczali nauczyciele tej specjalności. Na spacer z Photonem (interaktywnym robotem edukacyjnym) wybrali się inni uczestnicy zajęć, by odkrywać możliwości stopniowego wprowadzania uczniów w świat programowania i technologii. Inni uczestnicy mieli okazję pograć w grę Scotti Go!, grę z interaktywną z nauką programowania wypróbowali po to, żeby podjąć decyzję, czy tak chcą wprowadzać dzieci w świat technologii.

Największym zainteresowaniem cieszyła się Gimnastyka mózgu. Na tym spotkaniu stu dwudziestu nauczycieli poznawało możliwości zastosowania takiej gimnastyki w celu stymulowania rozwoju koncentracji i zapobiegania zaburzeniom koncentracji. Kształtowanie motywacji do nauki, pokonywanie barier i poszukiwanie sposobów na zaangażowanie dziecka stanowiło kolejną propozycję warsztatów. 

W tych dniach uczestnicy warsztatów, wykładów, pokazów, ćwiczeń praktycznych mieli okazję poddać refleksji istotne zagadnienia programowo-metodyczne, m. in.: Czy świat rzeczywiście jest placem zabaw?, Jak inspirować uczniów do kreatywności i rozwinięcia skrzydeł?, Jak przystępnie i skutecznie uczyć o prawach społecznych, patriotyzmie i trosce o wspólne dobro? Jak łagodnie bez szalonego skoku przeprowadzić uczniów z klasy czwartej do piątej w nauczaniu geografii i biologii? Jak nowocześnie, inspirująco  i z zaangażowaniem wspierać uczniów w wyborze drogi edukacyjno-zawodowej? itp.

Wszyscy uczestnicy mieli również okazję  zapoznać się z różnorodną ofertą wydawnictw edukacyjnych, zakupić przydatne pomoce dydaktyczne lub poradniki metodyczne. Wystawcy pomocy dydaktycznych umożliwili wypróbowanie tzw. podłogi interaktywnej i tablic multimedialnych oraz innych urządzeń mobilnych. Czytelnicy Biblioteki Pedagogicznej skorzystali z okazji do wypożyczenia książek i zapoznania się z zasobami  biblioteki.

Zapraszamy za rok na jubileuszowe targi połączone z zespołami metodycznymi.  Do zobaczenia!

 

Redakcja:

Mariola Rink-Przybylska