Uczniowie uczniom - TIK na TAK

Bezpowrotnie minęły czasy, kiedy nauczyciel próbował zainteresować  tematem mówiąc. Nowoczesna dydaktyka stawia ucznia w centrum procesu nauczania. Młodzi ludzie są kreatywni, lubią wyzwania oraz chętnie sięgają do nowoczesnych technologii. Postanowiłam to wykorzystać na zajęciach z języka niemieckiego. Podczas  lekcji kulturoznawczych młodzież  poznawała zwyczaje  świąteczne naszych zachodnich sąsiadów oraz słownictwo związane z tematem OSTERN- Wielkanoc. Uczniowie byli aktywnymi współtwórcami lekcji. Wykorzystując nowoczesne technologie samodzielnie przygotowywali prezentacje multimedialne oraz komputerowe zagadki, krzyżówki i rebusy dla swoich kolegów.  Mieli całkowitą dowolność w korzystaniu z programów i aplikacji. Pokazałam im kilka przykładowych możliwości, jednak wybór ostatecznie należał do nich. Zaproponowałam m. in.  sięgnięcie do generatorów krzyżówek na portalach ClassTools i Crossword Labs, wspaniałą stronę do tworzenia rebusów www.rebusy.edu.pl,  niezawodny  LearningApps, czy tradycyjny Power Point. Ich zaangażowanie przeszło moje oczekiwania oraz po raz kolejny uświadomiło mi atrakcyjność TIK. Polecam!

Dorota Maciejewska

nauczyciel Szkoły Podstawowej nr 3 im. Marynarzy Polskich w Kołobrzegu