Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.    Polityka Prywatności       AKCEPTUJĘ

Jak bezpiecznie prowadzić lekcje on - line?

 

Jak bezpiecznie prowadzić lekcje on-line?

 Poradnik dla nauczycieli i dyrektorów

 „Regulacje dotyczące funkcjonowania szkół w czasie pandemii nic nie mówią o zdalnych lekcjach tylko o kształceniu na odległość. To oznacza, że nauczyciel może, ale nie musi organizować lekcji on-line.

Można skorzystać z innych form nauczania np.: podcast, czyli plik dźwiękowy, który można pobrać na komórkę i odtworzyć w dowolnym miejscu; krótki film nagrany telefonem komórkowym; blog, na którym można udostępniać uczniom zadania i materiały na poszczególne dni.

Zamiast lekcji on-line można zaproponować wirtualne konsultacje, podczas których „na żywo” uczniowie będą zadawać pytania. Takie konsultacje on-line można zorganizować także na czacie.”

Jeśli jednak nauczyciele zdecydują się prowadzić lekcje on –line, powinien wiedzieć, jak robić to z zachowaniem zasad bezpieczeństwa. Ponieważ  często padają ofiarą cyberprzemocy. To, co dzieje się e-lekcjach, często wymyka się spod kontroli nauczycieli, na lekcje wchodzą osoby spoza klasy, zmieniają nicki nauczycieli na wulgarne słowa, udostępniają przemocowe filmiki. 

Poradnik przygotowany przez ekspertów z dziedziny zdalnego nauczania podpowie, jak bezpiecznie prowadzić lekcje on-line, z jakich narzędzi korzystać, jak rozmawiać z uczniami - "cyfrowymi tubylcami" - o zasadach w wirtualnej klasie. Publikacja zawiera także wskazówki dla dyrektorów, jak wdrożyć systemy zdalnego nauczania w szkole.

Szczegółowy raport Rzecznika Praw Obywatelskich

pobierz: Poradnik_nauczyciele_dyrektorzy.pdf