W obecnej sytuacji nauczyciele poszukują prostych, ale efektywnych narzędzi do komunikacji z uczniami. Narzędzia te mają umożliwić przekazanie informacji, materiałów źródłowych, jednocześnie pozwolić uczniom na przesłanie informacji zwrotnej, zapytań czy komentarzy.
Jedną z przyjaznych platform jest spolszczona częściowa płatna platforma https://pl.padlet.com . Jednak - moim zdaniem - funkcje bezpłatne wystarczą na tymczasowe potrzeby klasy. W internecie można znaleźć wiele instrukcji pracy na tej platformie. Do tego wcale pokaźnego zbioru dołączam moją prezentację. Zapewniam - więcej słów niż pracy z uruchomieniem tablicy. Łatwa obsługa jest istotną zaletą platformy. Uczniowie nie muszą tworzyć dodatkowych kont, by współdziałać z nauczycielem i innymi uczniami z klasy. Bez zbędnych czynności administracyjnych. To od nauczyciela zależy, jakie nada uprawnienia użytkownikom tablicy: czy będą tylko zapoznawać się z materiałem, czy będą mogli komentować materiał lub będą współtworzyć tablicę.
Załaczam link do przykładowej tablicy. Nie jest to propozycja lekcji w ramach zdalnego nauczania, lecz ćwiczeń do lektury. Zawsze można zmodyfikować na potrzeby lekcji.
https://padlet.com/marinma/c0wb8a8d0idu
W darmowej wersji Padlet-u liczba tablic jest ograniczona. Jednak przewidziana regulaminem ilość tablic wystarczy, by wygenerować je dla kilku klas.
Zachęcam do wypróbowania tablicy.
Opr. Mariola Rink-Przybylska