Doradztwo metodyczne z informatyki

 

Jestem nauczycielem informatyki w Zespole Szkół nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Koszalinie. Pełniąc funkcję doradcy metodycznego prowadzę szkolenia dla nauczycieli informatyki związane z metodyką nauczania tego przedmiotu oraz szkolenia dla wszystkich nauczycieli zainteresowanych wykorzystaniem narzędzi informatycznych, multimediów, druku 3D i sztucznej inteligencji w dydaktyce.

Zapraszam do współpracy  nauczycieli zainteresowanych wykorzystaniem w swojej pracy narzędzi informatycznych i multimediów.

Nauczycieli informatyki zapraszam do udziału w lekcjach otwartych oraz uczestnictwa w sieci wspópracy i samokształcenia, która umożliwia współną wymianę doświadczeń. Zapraszam również na konsultacje indywidualne nauczycieli informatyki, którzy podejmują wszelkiego rodzaju działania innowacyjne.

 

Oferta szkoleń z zakresu informatyki, multimediów i sztucznej inteligencji
w roku szkolnym 2024/2025
Dariusz Piekarz

    szkolenie stacjonarne
    webinarium
     
   

5.7.1. Zmiany w podstawie programowej z informatyki
          w szkole podstawowej i ponadpodstawowej
          (3 godziny)

          12 września 2024 r. - godz. 17:00

LINK DO PREZENTACJI ZE SZKOLENIA

Program

  • Zmiany w podstawie programowej z informatyki w szkole podstawowej
  • Zmiany w podstawie programowej z informatyki w szkole ponadpodstawowej w zakresie podstawowym i rozszerzonym
  • Warunki i sposób realizacji podstawy programowej z informatyki
     
   

4.7.1. Technologie 3D wspomagające edukację
            (4 godziny)


            wrzesień / październik 2024

Program

  • Drukarki i pióra drukujące 3D w szkole
  • Technologia 3D w edukacji włączającej
  • Wspomaganie nauczania przedmiotowego technologią 3D
  • Aktywizacja uczniów z wykorzystaniem technologii 3D
     
   

4.7.4. Aplikacja Canva w edukacji
           (4 godziny)

           październik 2024

Program

  • Podstawowe funkcje aplikacji Canva
  • Tworzenie logo
  • Wykonywanie nadruków
  • Opracowanie infografiki
  • Tworzenie plakatu reklamowego
  • Opracowanie prezentacji i filmów
     
   

NOWOŚĆ
4.7.12. Sztuczna inteligencja wspomagająca edukację
             (6 godzin)

             listopad 2024

Program

  • AI w edukacji Wybrane narzędzia wykorzystujące sztuczną inteligencję
  • Opracowanie materiałów dydaktycznych
  • Wspomaganie nauczania przedmiotowego z wykorzystaniem AI
     
   

5.7.2. Druk 3D w praktyce szkolnej
          (6 godzin)


          wrzesień / październik 2024

Program

  • Budowa i funkcjonowanie drukarek 3D 
  • Opracowanie grafiki na potrzeby wydruku 3D 
  • Programowanie drukarek 3D
     
   

5.7.3. Programowanie w języku Python
          (6 godzin)


          październik 2024

Program

  • Składnia języka programowania Python
  • Operatory i zmienne w języku Python
  • Operacje decyzyjne i pętle
  • Implementacja wybranych algorytmów w języku Python
     
   

5.7.4. Arduino w praktyce szkolnej
          (6 godzin)

          listopad 2024

Program

  • Budowa i funkcjonowanie platformy Arduino
  • Moduły główne i rozszerzenia
  • Czujniki i dodatkowe akcesoria
  • Podstawy programowania mikrokontrolerów Arduino
     
   

4.7.14. Tworzenie filmów dydaktycznych
              (6 godzin)

              grudzień 2024

Program

  • Podstawowe funkcje bezpłatnych programów do obróbki filmów
  • Zasady cyfrowej obróbki obrazu z wykorzystaniem komputera i miksera wizyjnego
  • Tworzenie filmu dydaktycznego
  • Dodawanie dźwięku, narracji i animacji komputerowych
     
   

5.7.7. Wykorzystanie zasobów Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej
           w edukacji informatycznej
           (3 godziny)

           styczeń 2025

Program:

  • Funkcjonowanie Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej (ZPE)
  • Dostęp do e-materiałów
  • Przykłady wykorzystania zasobów ZPE w edukacji informatycznej
     
   

5.7.5. Tworzenie stron internetowych
           (6 godzin)

           luty 2025

Program

  • Zasady funkcjonowania systemów zarządzania treścią CMS
  • Oprogramowanie do tworzenia serwisów www
  • Systemy CMS w praktyce szkolnej
     
   

4.7.8. Aplikacja MS Teams w pracy nauczyciela
           (6 godzin)

           marzec 2025

Program

  • Organizacja zajęć z wykorzystaniem MS Teams
  • Planowanie i prowadzenie spotkań
  • Publikacja materiałów dydaktycznych
  • Wykorzystanie notesu zajęć
  • Moduły zadań i prac domowych
  • Konsultacje z uczniami w MS Teams
  • Nadzór nauczyciela nad sprawnym prowadzeniem zajęć
     
   

4.7.10. Roboty Ozobot w edukacji
             (4 godziny)

             marzec 2025

Program

  • Funkcje robotów Ozobot
  • Metody programowania robotów Ozobot
  • Przykłady wykorzystania robotów
  • Ozoobot w edukacji
  • Edukacja włączająca z wykorzystaniem robotów Ozobot
     
   

5.7.6. Programowanie w Scratch
          (6 godzin)

           kwiecień 2025

Program

  • Funkcjonowanie aplikacji Scratch
  • Zasady programowania w Scratch
  • Realizacja podstawy programowej z informatyki z wykorzystaniem aplikacji Scratch
     
   

4.7.9. Multimedialne wsparcie procesu dydaktycznego
           (6 godzin)

            maj 2025

Program

  • Podstawowe funkcje tablicy interaktywnej  i monitora interaktywnego
  • Korzystanie z wizualizera i tabletu graficznego
  • Wykorzystanie okularów VR w wirtualnych laboratoriach 
  • Publikacja treści dydaktycznych w szkolnych serwisach internetowych
  • Narzędzia e-learningu w praktyce szkolnej

 

W wypadku dużego zainteresowania szkoleniami możliwe jest utworzenie dodatkowych terminów zajęć.

Wybrane szkolenia mogą być przeprowadzone w placówce edukacyjnej, która zgłosi takie zapotrzebowanie w dziale szkoleń Centrum Edukacji Nauczycieli w Koszalinie.

Zachęcam Państwa do zapoznania się z zawartością Zeszytów Metodycznych eduFOCUS, w których publikowane są materiały związane z dydaktyką przedmiotu oraz metodyką nauczania.

Mogą Państwo również podzielić się swoim doświadczeniem poprzez przesyłania ciekawych artykułów metodycznych związanych z nauczaniem informatyki, które mogą zostać opublikowane w prowadzonym przez Centrum Edukacji Nauczycieli w Koszalinie Banku dobrych praktyk.