Doradca metodyczny matematyki – Barbara Pawlak

    

                                                                             

Jestem nauczycielem matematyki w Zespole Szkół nr 1 w Koszalinie, w tak zwanym ekonomie. Pracuję z uczniami o różnorodnym zaawansowaniu matematycznym. Wykorzystuję to doświadczenie w pracy doradcy metodycznego. Jako doradca metodyczny wspieram nauczycieli matematyki w doskonaleniu metod i form pracy służących poprawie  efektywności kształcenia. Wspomagam nauczycieli w opracowywaniu programów nauczania, diagnoz i podejmowaniu działań innowacyjnych.  Wspomagam nauczycieli w umiejętnościach służących kształtowaniu kompetencji kluczowych i podnoszeniu wyników egzaminów zewnętrznych.

Jestem egzaminatorem OKE Poznań z zakresu egzaminu maturalnego z matematyki, rok rocznie sprawdzam egzaminy maturalne. Jestem egzaminatorem egzaminu ósmoklasisty z matematyki.

Jestem współautorem publikacji  „Matematyka na sprawdzianach i egzaminach zewnętrznych” wyd. FORUM, Publikuję artykuły metodyczne z zakresu dydaktyki matematyki  w Edufocusie. Jestem koordynatorem "Koszalińskiej Szkoły Ćwiczeń".

Prywatnie mama dwójki dzieci, pasjonatka gier planszowych i Geogebry oraz miłośniczka zwierząt,

Kontakt: barbarapawlak@cen.edu.pl tel. 94 347 67 33 w czwartki

Zapraszam na warsztaty, webinary, kursy e-learning, szkolenia problemowe, konsultacje indywidualne, zajęcia otwarte, konferencje i do współpracy w ramach sieci współpracy.

 

V.5.7. Zmiany w podstawie programowej z matematyki w szkole ponadpodstawowej od 1 września 2024

Forma zajęć: webinarium

Program Przedstawienie podstawy programowej szkoły ponadpodstawowej -zakres podstawowy i rozszerzony

Zwrócenie uwagi na kluczowe umiejętności niezbędne do realizacji kolejnych wymagań szczegółowych

Zestawienie zmian w stosunku do podstawy programowej z 30.01.2018r.

Podstawa programowa a podręcznik

Wpływ zmian programowych z matematyki w SP na szkołę ponadpodstawową

Liczba godzin: 3

Termin: 5 września 2024

 

V.5.8. Czat GPT w edukacji matematycznej. Korzystanie z zasobów ZPE

Forma zajęć: webinarium

Program

Gdzie wykorzystuje się SI

Komunikacja z AL.

Wykorzystanie w edukacji

Korzyści-zagrożenia

Przykłady na ekranie- ćwiczenia praktyczne

Liczba godzin: 4

Termin: 26 września 2024

 

V.5.9. Analiza wyników egzaminu maturalnego z matematyki 2024- wnioski do dalszej pracy

Forma zajęć: webinarium

Program

Analiza statystyczna wyników poziomu podstawowego i rozszerzonego

Ocena umiejętności uczniów Analiza najczęściej popełnianych błędów, sposoby jak ich uniknąć

Ocenianie zadań przez egzaminatorów

Zmiany w wymaganiach maturalnych z matematyki w 2025 roku- poziom podstawowy i rozszerzony

Wnioski i wskazówki do przygotowania maturzystów do egzaminu w 2025 z punktu CKE i własnego doświadczenia jako nauczyciela i egzaminatora

Liczba godzin:

Termin: 10 października 2024

 

V.5.10. Informatory maturalne z matematyki od 2025, wymagania egzaminacyjne, na co zwrócić uwagę w cyklu kształcenia, by osiągnąć sukces?

Forma zajęć: webinarium

Program

Przedstawienie krótko obowiązujących informatorów z zakresu podstawowego i rozszerzonego

Wymagania egzaminacyjne a podstawa programowa

Wnioski z analizy informatora i dostępnych arkuszy maturalnych CKE

Podsumowanie- na co zwrócić szczególną uwagę

Jak budować arkusz próbnego egzaminu maturalnego, jak zmodyfikować istniejące arkusze

Dostęp do arkuszy ogólnie niedostępnych, które można wykorzystać na egzaminie próbnym

Liczba godzin: 3

Termin: 7 listopada 2024 

 

V.5.11. Jak wpłynąć na ucznia, by uczył się matematyki?- nowoczesne narzędzia motywacji. Praca z uczniem ze specyficznymi trudnościami w nauce

Forma zajęć: e-lerning

Program

Nowoczesne narzędzia motywacyjne

Strategie, błędy w motywacji

Jak nauczyć, by uczeń samodzielnie się uczył?

Jak pracować z uczniem ze SPE? J

ak oceniać, jak opracować wymagania edukacyjne?

Zestawy ćwiczeń, filmy z lekcji, filmy z zestawami

Liczba godzin: 15

Termin: styczeń/luty 2025

 

V.5.12. Szkoła myślenia analitycznego -jak nauczyć zadań na dowodzenie

Forma zajęć: webinarium

Program

Stopniowanie trudności w nauce dowodzenia

Dowodzenie zadań algebraicznych - wybór zadań uwzględniający proces myślenia ucznia, metodyka rozwiązywania

Dowodzenie zadań geometrycznych- wybór zadań, metodyka ich rozwiązywania

Zadania na dowodzenie z teorii liczb, jak uczyć zadań na dowodzenie z uwzględnieniem matury w Formule 2023

Zadania optymalizacyjne- jak uczyć, na co zwracać uwagę 

Inne typy zadań, gdzie wykorzystujemy dowodzenie

Literatura wspomagająca naukę dowodzenia

Liczba godzin: 3

Termin: 27 lutego 2025

 

V.5.13. Wybrane rozwiązania metodyczne z matematyki w szkole ponadpodstawowej – czyli jak pogłębiać umiejętności matematyczne

Forma zajęć: stacjonarne

Program

Rozwiązania metodyczne na wybranych przykładach z własnej praktyki szkolnej

Jak wprowadzić pojęcie i je kształtować, by uczeń je przyswoił

Jak wykorzystać indywidualizację ucznia i ocenianie wewnątrzszkolne

Jak być „dobrym” matematykiem? Jak skutecznie tłumaczyć?

Wymiana doświadczeń, dyskusja, dzielenie się własnymi doświadczeniami

Co nowego poznałam na konerencji SNM 2025

Liczba godzin: 3

Termin: 20 marca 2025

 

V.5.14. Edukacja włączająca i umiejętność pracy z zespołem zróżnicowanym na matematyce

Forma zajęć: e-lerning

Program

Aspekty prawne edukacji włączającej

Praca z klasą ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi

Indywidualizacja pracy na lekcjach matematyki

Kluczowe zasady służące promocji jakości w edukacji włączającej

Filmy edukacyjne

Liczba godzin: 20

Termin: marzec 2025

 

 

 

 

Zapraszam serdecznie Państwa do uczestnictwa w sieci współpracy utworzonej dla nauczycieli matematyki 1.16 Sieć nauczycieli matematyki szkół ponadpodstawowywch.  Aby zostać uczestnikiem sieci, należy zapisać się online na formę 1.16

Do moich zadań należy również uczestniczenie w zajęciach otwartych z matematykirealizowanych w Państwa szkołach oraz obserwacje lekcji prowadzonych przez nauczycieli początkujących. W takim przypadku proszę o wypełnienie i przysłanie druku.

Istnieje możliwość  też przeprowadzenia przeze mnie szkolenia zespołu nauczycieli matematyki na terenie szkoły. W takim przypadku proszę o kontakt 94 34 767 33 lub na mojego maila.

Zachecam Państwa do przesyłania ciekawych artykułów metodycznych związanych z nauczaniem matematyki do prowadzonego przez Centrum Edukacji Nauczycieli BANKU DOBRYCH PRAKTYK 

Ciekawe materiały związane z dydaktyką matematyki znajdziecie też Państwo również w Zeszytach Metodycznych eduFOCUS