Jestem nauczycielem matematyki w Zespole Szkół nr 1 w Koszalinie, w tak zwanym ekonomie. Pracuję z uczniami o różnorodnym zaawansowaniu matematycznym. Wykorzystuję to doświadczenie w pracy doradcy metodycznego. Jako doradca metodyczny wspieram nauczycieli matematyki w doskonaleniu metod i form pracy służących poprawie efektywności kształcenia. Wspomagam nauczycieli w opracowywaniu programów nauczania, diagnoz i podejmowaniu działań innowacyjnych. Wspomagam nauczycieli w umiejętnościach służących kształtowaniu kompetencji kluczowych i podnoszeniu wyników egzaminów zewnętrznych.
Jestem egzaminatorem OKE Poznań z zakresu egzaminu maturalnego z matematyki, rok rocznie sprawdzam egzaminy maturalne. Jestem egzaminatorem egzaminu ósmoklasisty z matematyki.
Jestem współautorem publikacji „Matematyka na sprawdzianach i egzaminach zewnętrznych” wyd. FORUM, Publikuję artykuły metodyczne z zakresu dydaktyki matematyki w Edufocusie. Jestem koordynatorem "Koszalińskiej Szkoły Ćwiczeń".
Prywatnie mama dwójki dzieci, pasjonatka gier planszowych i Geogebry oraz miłośniczka zwierząt,
Kontakt: barbarapawlak@cen.edu.pl tel. 94 347 67 33 w czwartki
Zapraszam na warsztaty, webinary, kursy e-learning, szkolenia problemowe, konsultacje indywidualne, zajęcia otwarte, konferencje i do współpracy w ramach sieci współpracy.
V.5.7. Zmiany w podstawie programowej z matematyki w szkole ponadpodstawowej od 1 września 2024
Forma zajęć: webinarium
Program Przedstawienie podstawy programowej szkoły ponadpodstawowej -zakres podstawowy i rozszerzony
Zwrócenie uwagi na kluczowe umiejętności niezbędne do realizacji kolejnych wymagań szczegółowych
Zestawienie zmian w stosunku do podstawy programowej z 30.01.2018r.
Podstawa programowa a podręcznik
Wpływ zmian programowych z matematyki w SP na szkołę ponadpodstawową
Liczba godzin: 3
Termin: 5 września 2024
V.5.8. Czat GPT w edukacji matematycznej. Korzystanie z zasobów ZPE
Forma zajęć: webinarium
Program
Gdzie wykorzystuje się SI
Komunikacja z AL.
Wykorzystanie w edukacji
Korzyści-zagrożenia
Przykłady na ekranie- ćwiczenia praktyczne
Liczba godzin: 4
Termin: 26 września 2024
V.5.9. Analiza wyników egzaminu maturalnego z matematyki 2024- wnioski do dalszej pracy
Forma zajęć: webinarium
Program
Analiza statystyczna wyników poziomu podstawowego i rozszerzonego
Ocena umiejętności uczniów Analiza najczęściej popełnianych błędów, sposoby jak ich uniknąć
Ocenianie zadań przez egzaminatorów
Zmiany w wymaganiach maturalnych z matematyki w 2025 roku- poziom podstawowy i rozszerzony
Wnioski i wskazówki do przygotowania maturzystów do egzaminu w 2025 z punktu CKE i własnego doświadczenia jako nauczyciela i egzaminatora
Liczba godzin: 3
Termin: 10 października 2024
V.5.10. Informatory maturalne z matematyki od 2025, wymagania egzaminacyjne, na co zwrócić uwagę w cyklu kształcenia, by osiągnąć sukces?
Forma zajęć: webinarium
Program
Przedstawienie krótko obowiązujących informatorów z zakresu podstawowego i rozszerzonego
Wymagania egzaminacyjne a podstawa programowa
Wnioski z analizy informatora i dostępnych arkuszy maturalnych CKE
Podsumowanie- na co zwrócić szczególną uwagę
Jak budować arkusz próbnego egzaminu maturalnego, jak zmodyfikować istniejące arkusze
Dostęp do arkuszy ogólnie niedostępnych, które można wykorzystać na egzaminie próbnym
Liczba godzin: 3
Termin: 7 listopada 2024
V.5.11. Jak wpłynąć na ucznia, by uczył się matematyki?- nowoczesne narzędzia motywacji. Praca z uczniem ze specyficznymi trudnościami w nauce
Forma zajęć: e-lerning
Program
Nowoczesne narzędzia motywacyjne
Strategie, błędy w motywacji
Jak nauczyć, by uczeń samodzielnie się uczył?
Jak pracować z uczniem ze SPE? J
ak oceniać, jak opracować wymagania edukacyjne?
Zestawy ćwiczeń, filmy z lekcji, filmy z zestawami
Liczba godzin: 15
Termin: styczeń/luty 2025
V.5.12. Szkoła myślenia analitycznego -jak nauczyć zadań na dowodzenie
Forma zajęć: webinarium
Program
Stopniowanie trudności w nauce dowodzenia
Dowodzenie zadań algebraicznych - wybór zadań uwzględniający proces myślenia ucznia, metodyka rozwiązywania
Dowodzenie zadań geometrycznych- wybór zadań, metodyka ich rozwiązywania
Zadania na dowodzenie z teorii liczb, jak uczyć zadań na dowodzenie z uwzględnieniem matury w Formule 2023
Zadania optymalizacyjne- jak uczyć, na co zwracać uwagę
Inne typy zadań, gdzie wykorzystujemy dowodzenie
Literatura wspomagająca naukę dowodzenia
Liczba godzin: 3
Termin: 27 lutego 2025
V.5.13. Wybrane rozwiązania metodyczne z matematyki w szkole ponadpodstawowej – czyli jak pogłębiać umiejętności matematyczne
Forma zajęć: stacjonarne
Program
Rozwiązania metodyczne na wybranych przykładach z własnej praktyki szkolnej
Jak wprowadzić pojęcie i je kształtować, by uczeń je przyswoił
Jak wykorzystać indywidualizację ucznia i ocenianie wewnątrzszkolne
Jak być „dobrym” matematykiem? Jak skutecznie tłumaczyć?
Wymiana doświadczeń, dyskusja, dzielenie się własnymi doświadczeniami
Co nowego poznałam na konerencji SNM 2025
Liczba godzin: 3
Termin: 20 marca 2025
V.5.14. Edukacja włączająca i umiejętność pracy z zespołem zróżnicowanym na matematyce
Forma zajęć: e-lerning
Program
Aspekty prawne edukacji włączającej
Praca z klasą ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi
Indywidualizacja pracy na lekcjach matematyki
Kluczowe zasady służące promocji jakości w edukacji włączającej
Filmy edukacyjne
Liczba godzin: 20
Termin: marzec 2025
Zapraszam serdecznie Państwa do uczestnictwa w sieci współpracy utworzonej dla nauczycieli matematyki 1.16 Sieć nauczycieli matematyki szkół ponadpodstawowywch. Aby zostać uczestnikiem sieci, należy zapisać się online na formę 1.16
Do moich zadań należy również uczestniczenie w zajęciach otwartych z matematykirealizowanych w Państwa szkołach oraz obserwacje lekcji prowadzonych przez nauczycieli początkujących. W takim przypadku proszę o wypełnienie i przysłanie druku.
Istnieje możliwość też przeprowadzenia przeze mnie szkolenia zespołu nauczycieli matematyki na terenie szkoły. W takim przypadku proszę o kontakt 94 34 767 33 lub na mojego maila.
Zachecam Państwa do przesyłania ciekawych artykułów metodycznych związanych z nauczaniem matematyki do prowadzonego przez Centrum Edukacji Nauczycieli BANKU DOBRYCH PRAKTYK
Ciekawe materiały związane z dydaktyką matematyki znajdziecie też Państwo również w Zeszytach Metodycznych eduFOCUS