Doradca metodyczny matematyki - Dawid Cerajewski
Jestem nauczycielem matematyki w II Liceum Ogólnokształcącym im. Władysława Broniewskiego w Koszalinie.
Nauczanie jest moją pasją. Odkąd pamiętam, matematyka była i jest moim nieodłącznym przyjacielem. Traktuję swoją pracę poważnie. Nie oznacza to, że lekcje matematyki muszą być nudne i sztywne. Staram się, aby były jak najbardziej atrakcyjne, ciekawe dla uczniów i sprawiały, że strach, o którym się mówi, że ma wielkie oczy, miał je coraz mniejsze, a potem znikał. W swojej pracy stawiam na relację z uczniami. Jakość relacji interpersonalnych uczeń - nauczyciel jest bardzo ważna, a może nawet najważniejsza.
W swojej pracy dydaktycznej ciągle poszukuję innowacyjnych i kreatywnych metod nauczania matematyki, dlatego też systematycznie podnoszę swoje kwalifikacje poprzez uczestnictwo w licznych warsztatach, szkoleniach i kursach.
Chętnie podzielę się swoją wiedzą i doświadczeniem. Zapraszam Państwa na dyżury tematyczne, warsztaty, konsultacje indywidualne, zajęcia otwarte, konferencje i do współpracy w ramach sieci współpracy.
Zapraszam do kontaktu: dawidcerajewski@cen.edu.pl
Zapraszam Państwa do uczestnictwa w szkoleniach w roku szkolnym 2024/2025:
- Temat: Zmiany w podstawie programowej z matematyki w szkole podstawowej.
Program: planowane zmiany w podstawie programowej z matematyki w szkole podstawowej, praca na lekcjach matematyki w nowym roku szkolnym z uwzględnieniem zmian w podstawie programowej, zmiany wprowadzone w podręcznikach do matematyki.
Forma zajeć: webinarium
Termin: 12 września 2024 r.
- Temat: Analiza wyników egzaminu ósmoklasisty z matematyki.
Program: zestawienie zbiorcze wyników, analiza arkusza egzaminacyjnego, wnioski i rekomendacje.
Forma zajeć: webinarium
Termin: 26 września 2024 r.
- Temat: Tworzenie matematycznych pokoi zagadek. Pomysł na niebanalne lekcje powtórzeniowe z matematyki.
Program: edukacyjny pokój zagadek jako metoda pracy na lekcji, tworzenie szkolnego pokoju zagadek, przykład Escape Roomu z instrukcją przygotowania.
Forma zajeć: webinarium
Termin: 3 października/17 października/7 listopada 2024 r.
- Temat: Jak wspomóc ucznia w przygotowaniu się do egzaminu ósmoklasisty?
Program: wspomaganie samodzielności uczniów w nauce, wykorzystanie mediów społecznościowych w przygotowaniu się do egzaminu z matematyki, ostatnia powtórka przed egzaminem – zwiększenie szans ucznia.
Forma zajeć: webinarium
Termin: 14 listopada 2024 r.
- Temat: Skuteczne metody i narzędzia pracy nauczyciela matematyki.
Program: wykorzystanie nowoczesnych technologii i jednoczesne realizowanie zagadnień z podstawy programowej, aplikacje i programy, które warto wykorzystać na lekcjach matematyki, rozbudzanie kreatywności uczniów oraz zaangażowanie ich w działanie na lekcjach matematyki.
Forma zajeć: webinarium
Termin: 9 stycznia 2025 r.
- Temat: Dlaczego warto grać w gry dydaktyczne na matematyce?
Program: gra dydaktyczna na lekcjach matematyki, gry planszowe na matematyce – propozycja gier, które zaciekawią uczniów, tworzenie gier autorskich.
Forma zajeć: stacjonarne
Termin: 22 lutego 2025 r.
- Temat: Moja lekcja będzie obserwowana - jak się przygotować?
Program: Podstawy dydaktyki, metodyka i struktura lekcji: dokumentacja pracy nauczyciela, cele lekcji, wymagania podstawy programowej, struktura lekcji, ocena pracy uczniów, przygotowanie do omówienie lekcji. Perspektywa nauczyciela prowadzącego. Perspektywa nauczyciela obserwującego.
Forma zajeć: stacjonarne
Termin: 6 marca 2025 r.
Prowadzący: Dawid Cerajewski, Magdalena Radko, Robert Reinert
- Temat: Strategie rozwiązywania zadań zamkniętych na egzaminie ósmoklasisty.
Program: o zestawie zadań egzaminacyjnych z matematyki, strategie rozwiązywania zadań zamkniętych na egzaminie ósmoklasisty, etapy rozwiązywania zadań otwartych na egzaminie ósmoklasisty, przydatne wskazówki dla ucznia - o czym warto pamiętać na egzaminie ósmoklasisty.
Forma zajeć: stacjonarne
Termin: 13 marca 2025 r.
Zapraszam serdecznie Państwa do uczestnictwa w sieci współpracy utworzonej dla nauczycieli matematyki. Będzie można znaleźć tam ciekawe rozwiązania metodyczne. Zapraszam Państwa na tym forum do dyskusji oraz dzielenia się własnymi doświadczeniami. Aby zostać uczestnikiem sieci, należy zapisać się online na formę 1.17.
Do moich zadań należy również uczestniczenie w zajęciach otwartych z matematyki realizowanych w Państwa szkołach oraz obserwacje lekcji prowadzonych przez nauczycieli początkujących. W takim przypadku proszę o wypełnienie i przysłanie druku.
Istnieje możliwość też przeprowadzenia przeze mnie szkolenia zespołu nauczycieli matematyki na terenie szkoły. W takim przypadku proszę o kontakt 94 34 767 33 lub na mojego maila.
Zachecam Państwa do przesyłania ciekawych artykułów metodycznych związanych z nauczaniem matematyki do prowadzonego przez Centrum Edukacji Nauczycieli BANKU DOBRYCH PRAKTYK.
Ciekawe materiały związane z dydaktyką matematyki znajdziecie też Państwo również w Zeszytach Metodycznych eduFOCUS.