Małgorzata Kulik – doradca metodyczny wychowania fizycznego
Metody i formy pracy wychowania fizycznego w podstawie programowej na wszystkich etapach edukacyjnych
Podstawa programowa wprowadza nowe treści wychowania fizycznego do wszystkich etapów edukacyjnych. Nakreśla również wskazane warunki i formy realizacji. Odnosząc się do wymagań szczegółowych treści i umiejętności przedstawiam Państwu wskazane metody i formy pracy w zajęciach wychowania fizycznego.
Analizując zapis podstawy programowej w kontekście osiągnięć ucznia na koniec wychowania przedszkolnego podkreślam konieczność zwracania uwagę na podstawowe czynności utylitarne z możliwością ich kształtowania poprzez właściwy dobór metod pracy i czynności ruchowych.
W głównym zamiarze mają one kształtować małą motorykę tak aby dziecko przygotować do podjęcia nauki w szkole.
W przedstawionej niżej prezentacji pokazuję wskazane formy i metody pracy na kolejnych etapach edukacyjnych, które z dostosowaniem do warunków i możliwości placówki wspomagają realizację postawy programowej.
Metody i formy pracy wychowania fizycznego w podstawie programowej