XI 2017 Metody i formy pracy wychowania fizycznego w podstawie programowej na wszystkich etapach edukacyjnych

Małgorzata Kulik – doradca metodyczny wychowania fizycznego

Metody i formy pracy  wychowania fizycznego  w podstawie programowej na wszystkich etapach edukacyjnych

Podstawa programowa wprowadza nowe treści wychowania fizycznego do wszystkich etapów edukacyjnych. Nakreśla również wskazane warunki i formy realizacji.  Odnosząc się do wymagań szczegółowych treści i umiejętności przedstawiam Państwu wskazane metody i formy pracy w zajęciach wychowania fizycznego.

Analizując zapis podstawy programowej w kontekście osiągnięć ucznia na koniec wychowania przedszkolnego podkreślam konieczność zwracania uwagę na podstawowe czynności utylitarne z możliwością ich kształtowania poprzez właściwy dobór metod pracy i czynności ruchowych.

 W głównym zamiarze mają one kształtować małą motorykę tak aby dziecko przygotować do podjęcia nauki w szkole.

W przedstawionej niżej prezentacji pokazuję wskazane formy i metody pracy  na kolejnych etapach edukacyjnych, które z dostosowaniem do warunków i możliwości placówki wspomagają realizację postawy programowej.

Metody i formy pracy  wychowania fizycznego  w podstawie programowej