- New Year's Resolutions - pomysły na lekcje noworoczne.
NEW YEAR'S RESOLUTIONS.
Nowy Rok - nowe postanowienia noworoczne. Zapraszam do zapoznania się z konspektem zajęć z języka angielskiego na temat postanowień noworocznych.
- Effective learning with eTwinning project.
Jeśli jesteś zainteresowany nauczaniem języka w angażujący, ciekawy sposób, który obejmuje pracę projektową i kontakt z innymi nauczycielami i uczniami dołącz do platformy eTwinning, największej społeczności szkół w Europie!
- Zajęcia języka angielskiego w przedszkolu w Zespole Szkół Publicznych w Polanowie
W październiku zostałam zaproszona na lekcję otwartą języka angielskiego jako doradczyni metodyczna. Zachęcam do zapoznania się
z zajęciami przeprowadzonymi przez nauczycielkę Zespołu Szkół Publicznych w Polanowie - Panią Martynę Ciułę.
- Budowanie empatii na lekcji języka angielskiego. Poziom intermediate i wyżej
Kształtujmy umiejętność empatii! To tak pożądana cecha w dzisiejszych czasach. Możemy pracować nad rozwijaniem tej umiejętności poprzez liczne ćwiczenia. W tym artykule zostanie zaprezentowane jedno z nich.
- Zdania rozkazujące w mowie zależnej z przymrużeniem oka.
Realizacja zajęć związanych z tematem mowy zależnej nie należy do najbardziej ulubionych przez młodzież. Zmiany czasów, okoliczników czasów itd. wzbudza wśród młodych ludzi niewielki entuzajazm. Zmieńmy to!
- Trochę buntu nie zaszkodzi czyli konstrukcja NEGATIVE + WANT SOMEBODY TO...
Ta konstrukcja skłaniowa! Mylą się uczniowie i denerwują się nauczyciele. Znajdźmy drogę do przyjaznego przyswojenia tej konstrukcji. Wykorzystajmy fakt, iż młodym ludziom wiele rzeczy się nie podoba, mają inne oczekiwania w stosunku do świata niż my dorośli i wyrażają głośno swoje niezadowolenie.
- Gry terenowe- inspiracja z aplikacją Actionbound
Dzieci i młodzież lubią gry terenowe- to fakt. A gdyby połączyć naukę języka obcego z grą dydaktyczną?
- Wpływ relacji nauczyciel- uczniowie na proces uczenia się.
Materiały z II Wieczornych Spotkań Humanistów.
- Relacjonowanie metodą dramy? TAK właśnie!
Umiejętność relacjonowania wydarzeń nie należy do najłatwiejszych w nauczaniu. Oprócz faktu, iż nie każdy z naszych uczniów radzi sobie bardzo dobrze z użyciem czasów narracyjnych, to jeszcze każdy z nich ma różne doświadczenia życiowe. A gdyby tak połączyć sferę doświadczeń z uczeniem się i wychowaniem, przeżywanie czegoś nowego z mówieniem o emocjach? Co by z tego wyszło? Odpowiedź jest prosta : bardzo efektywna lekcja języka obcego!
- Erasmus+ wirtualnie.
Szukacie Państwo inspiracji do realizacji działań w ramach projektów międzynarodowych? Zapraszam do lektury!
- Moja firma „ Z grochu i fasoli” w 45 minut. Mini projekt rozwijający kompetencje w zakresie przedsiębiorczości.
Kilo grochu, kilo fasoli, kilka kartek papieru, widelców i kwiatków i już mamy udaną lekcję języka angielskiego (lub innego języka obcego)! Wszystko to w czterdzieści pięć minut!
- Jak wspierać ucznia z Zespołem Aspergera na lekcjach języka obcego? Wskazówki do pracy stacjonarnej oraz zdalnej
- Jak dobrze napisać program nauczania?
Ne każdy chce korzystać z programu nauczania napisanego przez wydawnictwo. Są wśród nas tacy nauczyciele, którzy chcą realizować cele i treści podstawy programowej na swój sposób przy wykorzystaniu innowacyjnych metod i technik nauczania.
- Taking your language teaching online! Webinar dla nauczycieli języków obcych.
- Uczeń z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim na lekcji języka angielskiego w szkole ponadpodstawowej
Na mocy jakich przepisów prawnych uczeń z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim może funkcjonować w szkole ponadpodstawowej? W jaki sposób realizować zapisy podstawy programowej kształcenia ogólnego, uwzględniając niepełnosprawność intelektualną w stopniu lekkim? Jak dostosować program nauczania oraz jakie techniki i metody dobrać? Jak zatroszczyć się o dobre funkcjonowanie ucznia w grupie rówieśniczej? Nauczyciel odnajdzie odpowiedzi na te pytania w poniższym artykule.
- Uczeń z wadą słuchu na lekcji języka obcego
Istotą edukacji włączającej jest możliwość korzystania z nauki na równych prawach przez wszystkich uczniów w szkołach ogólnodostępnych. Pomaga to, szczególnie młodszym dzieciom, w integracji ze środowiskiem lokalnym. Szkoły te, znajdują się przecież zazwyczaj w pobliżu ich miejsca zamieszkania.
Dla nauczycieli edukacja włączająca stanowi nadal niebywałe wyzwanie – muszą oni na bieżąco poszerzać wiedzę związaną z różnorodnymi deficytami uczniów. To właśnie dzięki tej wiedzy, mogą oni prawidłowo dobierać efektywne technik i metody pracy. W przyszłości, tak realizowana edukacja przyczyni się z całą pewnością do odnalezienia się młodych ludzi na rynku pracy.
- Angielski w galerii sztuki i na ulicach Koszalina
Macie Państwo dość rutyny? Proponuję zrealizować lekcję dotyczą dwóch działów kultura oraz podróżowanie i turystyka w najbliżej położonej Państwa szkoły galerii sztuki oraz na ulicach Waszego miasta.
- Podstawowe zasady rozwijania kreatywności
W szkole dużo mówi się o rozwijaniu kreatywności. Każdy nauczyciel może poszerzać wiadomości i umiejętności w zakresie technik twórczego myślenia. Warto jednak, aby miał on świadomość jakie są podstawowe zasady rozwijania kreatywności. Poniżej przedstawiam „ złote reguły” stworzone przez amerykańskich psychologów – B. Hennessey i T.M. Amabile na ten temat .
- KARTKA OKOLICZNOŚCIOWA JAKO NARZĘDZIE DYDAKTYCZNE
Współczesna dydaktyka podkreśla, iż należy uczyć holistycznie. Do tego - my nauczyciele powinniśmy dążyć, bo przecież świat pomimo, iż składa się z milionów elementów, stanowi przecież jedną całość. Jak tego dokonać? W XXI wieku obowiązują nas liczne przepisy i rozporządzenia, które definiować mają naszą nauczycielską pracę. Czy uda nam się pogodzić te wszystkie legislacyjne zapisy i tworzyć ciekawe i efektywne zajęcia dla uczniów?