- Державні символи України част. 2
- Державні символи України част. 1.
Pierwsza część narodowych symboli Ukrainy. Następna pojawi się za jakiś czas.
- INNOWACJA PEDAGOGICZNA
Dlaczego nauczyciele podejmują działania innowacyjne?
- NOWY PROGRAM NAUCZANIA JĘZYKA UKRAIŃSKIEGO dla szkoły podstawowej
- Materiał do wykorzystania na lekcji geografii Ukrainy.
Przesłany materiał jest przydatny na lekcjach geografii Ukrainy.
1. Link do strony z ciekawymi miejscami na Zakarpaciu.
2. Energetyka Ukrainy - prezentacja.
3. Przemysł Ukrainy - prezentacja.
- Propozycje lekcji z języka ukraińskiego od klasy 1 do 4 szkoły podstawowej.
Podaję linki do lekcji języka ukraińskiego i literatury. Wykorzystać je można na swoich zajęciach.
- Metoda projektu
Metoda projektu jest istotnym i wartościowym ogniwem w procesie kształcenia. Wpływa ona pozytywnie na uczniów, którzy dzięki niej zwiększają swoją motywację do nauki, bardziej angażują się w działania edukacyjne, rozwijają wiedzę kulturową, zdobywają doświadczenie w pracy zespołowej, podnosząc w ten sposób kompetencje społeczne. Metoda ta jest bardzo ważnym narzędziem kształcenia między przedmiotowego, które pozwala młodym ludziom łączyć wiedzę i umiejętności z różnych dziedzin życia oraz przygotować ich do skutecznego działania we współczesnym świecie i podejmowania różnego rodzaju wyzwań. Metoda projektu jest skutecznym elementem usprawniania procesu dydaktyczno-wychowawczego
- Kreatywność- ważny proces w koncepcji uczenia się.
Przyjęte przez Unię Europejską kompetencje kluczowe , czyli najważniejsze w koncepcji całożyciowego uczenia się tj. wiedza, umiejętności i postawy, nauczyciel kształtuje , ponieważ jest świadomy tego, że pobyt ucznia w szkole, zdobywanie ocen, zdawanie egzaminów zewnętrznych, to tylko przejściowy etap w życiu młodego człowieka. Jednak należy patrzeć w przyszłość, dostrzegać relacje między edukacją a rynkiem pracy i uwarunkowaniami społecznymi.
- Geografia Ukrainy w kl. I liceum ogólnokształcącego oraz w szkole podstawowej
Materiał przeznaczony jest dla nauczycieli uczących przedmiotów w języku ukraińskim.
W związku z brakiem podręczników do przedmiotu „Geografia Ukrainy” proponuję treści nauczania do tego przedmiotu, które można zrealizować w ramach korelacji przedmiotowej na lekcjach języka ukraińskiego, wykorzystując „Atłas-eohrafia fizyczna Ukrainy – kłas VIII”, mapy: fizyczną i administracyjną oraz tablicę interaktywną. Zaproponowaną poniżej tematykę realizować można w wymiarze 1 godziny tygodniowo, czyli w szkole podstawowej 30 godzin rocznie
i 1 godziny tygodniowo w LO przez jeden semestr, tj. 15 godzin.