W okresie od 30 listopada 2020 roku przedszkola, szkoły i placówki oświatowe funkcjonują wg poniższych zasad:
Zasady funkcjonowania |
|
Publiczne i niepubliczne przedszkola Oddziały przedszkolne w szkole podstawowej |
Nauka w trybie stacjonarnym Możliwość czasowego ograniczenia funkcjonowania i wprowadzenia trybu hybrydowego (ograniczenie częściowe) i zdalnego (ograniczenie w całości) decyzją dyrektora na podstawie pozytywnej opinii PPIS i za zgodą OP |
Publiczne i niepubliczne szkoły podstawowe - klasy I – VIII |
Funkcjonowanie ograniczone w całości (nauka w trybie zdalnym) |
Publiczne i niepubliczne szkoły ponadpodstawowe, szkoły podstawowe dla dorosłych, placówki kształcenia ustawicznego i centra kształcenia zawodowego |
Zajęcia w zakresie ogólnokształcącym - nauka w trybie zdalnym) |
Szkoły prowadzące kształcenie zawodowe, centra kształcenia zawodowego i placówki kształcenia awodowego |
Zajęcia z zakresu praktycznej nauki zawodu - dyrekto rmoże zorganizować w miejscu ich prowadzenia, w wybranych dniach tygodnia, w wymiarze nieprzekraczającym 10 godzin tygodniowo, o ile z programu nauczania zawodu lub programu nauczania danej formy pozaszkolnej nie wynika możliwość realizacji wybranych efektów kształcenia z wykorzystaniem metod itechnik kształcenia na odległość Zajęcia z zakresu praktycznej nauki zawodu mogą być prowadzone u pracodawców lub w indywidualnych gospodarstwach rolnych, o ile w podmiotach tych nie występują zdarzenia, które ze względu na aktualną sytuację epidemiologiczną mogą zagrozić zdrowiu uczniów. |
Szkoły podstawowe specjalne oraz szkoły ponadpodstawowe specjalne Szkoły podstawowe specjalne oraz szkoły ponadpodstawowe specjalne funkcjonujące w SOSW Szkoły podstawowe specjalne oraz szkoły ponadpodstawowe specjalne zorganizowane w podmiotach leczniczych i jednostkach pomocy społecznej |
Mogą funkcjonować w trybie stacjonarnym Decyzję podejmuje dyrektora |
Szkoły podstawowe i ponadpodstawowe w MOW, MOS, internaty |
Funkcjonowanie w trybie stacjonarnym Możliwość czasowego ograniczenia funkcjonowania i wprowadzenia trybu hybrydowego i zdalnego decyzją dyrektora na podstawie pozytywnej opinii PPIS i za zgodą OP |
Ośrodki rewalidacyjno - wychowawcze |
Dopuszcza się możliwość realizacji zajęć, w szczególności zajęć rewalidacyjnych, zajęć rewalidacyjno-wychowawczych oraz zajęć wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, za zgodą rodziców dzieci i uczniów posiadających odpowiednio orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, orzeczenie o potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych lub opinię o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka. Zajęcia mogą być realizowane w bezpośrednim kontakcie dziecka lub ucznia z osobą prowadzącą te zajęcia |
Szkoły podstawowe: sportowe, mistrzostwa sportowego, z oddziałami sportowymi i oddziałami mistrzostwa sportowego. Szkoły ponadpodstawowe sportowe, mistrzostwa sportowego, oddziały sportowe w szkołach ponadpodstawowych ogólnodostępnych i oddziały mistrzostwa sportowego w szkołach ponadpodstawowych ogólnodostępnych |
Zajęcia sportowe realizowane na podstawie programów szkolenia realizuje się w miejscu ich prowadzenia lub z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość, wyłącznie wzakresie, w jakim zprogramu szkolenia wynika możliwość ich realizacji z wykorzystaniem tych metod itechnik |
Szkoły i placówki artystyczne realizujące wyłącznie kształcenie artystyczne Szkoły artystyczne realizujące także kształcenie ogólne w zakresie szkoły podstawowej oraz w zakresie liceum ogólnokształcącego |
Zajęcia edukacyjne ogólnokształcące i zajęcia edukacyjne artystyczne są realizowane z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość |