VALENTINSTAG IN DEUTSCHLAND - praca z TIK na lekcji języka niemieckiego

II 2021 VALENTINSTAG IN DEUTSCHLAND - praca z TIK na języku niemieckim

Lekcje realioznawcze to doskonała „odskocznia” od „typowej” pracy nad gramatyką i leksyką języka obcego. W lutym podczas zajęć języka niemieckiego moi uczniowie mieli okazję poznać bliżej zwyczaje walentynkowe oraz tradycje towarzyszące świętu zakochanych w Niemczech. Najbardziej zaskakującym i budzącym najwięcej emocji u dzieci faktem było umieszczanie wizerunku … świni, obok serduszek na kartach walentynkowych. Podczas wykonywania interaktywnych ćwiczeń w aplikacji LearningApps (linki umieściłam poniżej) uczniowie poznawali nowe słownictwo oraz trenowali  refleks  i spostrzegawczość. Dzięki propozycji wyboru zadań na lekcji oraz indywidualizacji prac domowych mieli również dobrą okazję do wykazania się pomysłowością oraz różnego rodzaju talentami. Część zadań była związana z wykorzystaniem TIK i polegała na tworzeniu m.in. memów internetowych w języku niemieckim. Świetnym i pomocnym narzędziem okazała się  bardzo prosta w obsłudze aplikacja ToonyTool (bardzo polecam!). Po krótkim przeszkoleniu uczniowie bardzo szybko opanowali umiejętność korzystania z tego internetowego kreatora kreskówek, scenek komiksowych i memów. Dzięki temu mogli stać się na lekcji twórcami materiałów multimedialnych. Inną propozycją było samodzielne stworzenie ćwiczeń multimedialnych z wykorzystaniem popularnych aplikacji. Można było również zaprezentować swoje umiejętności plastyczne, twórcze, organizacyjne oraz kulinarne, czego dowody możemy obserwować na załączonych fotografiach. Do zaprezentowania nadesłanych prac wykorzystałam m.in. internetowe narzędzie Canva.

Dorota Maciejewska, nauczyciel języka niemieckiego,

Szkoła Podstawowa nr 3 w Kołobrzegu

 

https://learningapps.org/view4621724

https://learningapps.org/view4621929

https://learningapps.org/view4621966

https://learningapps.org/view4621995