Zgłoszenie - przydział szkół i placówek konsultantom
(do 15 października, a później na bieżąco)
Przygotowanie treści porozumienia w sprawie realizacji wspomagania
(zasady organizacji, finansowania i zobowiązania stron)
Akceptacja treści porozumienia przez dyrektora szkoły
(pojawią się koszty realizacji wspomagania na etapie planowania, porozumienie przesłane pocztą lub elektronicznie)
Zebranie informacji o wspomaganej szkole/placówce
(konsultant prowadzący)
Spotkanie z dyrektorem
(informacja o procedurze wspomagania, kwestionariusz wywiadu)
Spotkanie z radą pedagogiczną
(przedstawienie idei systemowego wspomagania, ankieta dla nauczycieli, ewentualnie wybór zespołu zadaniowego)
Podpisanie porozumienie w sprawie realizacji wspomagania
(uzgodnienie zasad finansowania wspomagania na etapie planowania)
Analiza danych z kwestionariusza wywiadu z dyrektorem szkoły i ankiet dla nauczycieli
(wstępne propozycje do RPW przygotowane przez konsultanta prowadzącego przy wsparciu zespołu konsultantów z uwzględnieniem informacji o szkole, wstępna kalkulacja kosztów )
Warsztat diagnostyczno-rozwojowy (w miarę potrzeb zespół lub rada pedagogiczna)
(konsultant prowadzący - analiza potrzeb szkoły i nauczycieli, projekt RPW do zatwierdzenia)
Zatwierdzenie RPW przez dyrektora i radę pedagogiczną
(przed 30 listopada, dotyczy zgłoszeń do 15 października, w RPW ujęte są koszty jego realizacji, stanowi to podstawę do wystawienia faktury dla szkoły na zakończenie procesu wspomagania)
Realizacja RPW
(konsultant prowadzący - monitorowanie realizacji RPW)
- koordynowanie i prowadzenie szkoleń
- kontakt telefoniczny i mailowy ze szkołą
- kontakt bezpośredni w sytuacjach szczególnych
- ankiety monitorujące realizację RPW – w zależności od potrzeb
- ewaluacja form szkoleniowych – w zależności od potrzeb
Przygotowanie sprawozdania z realizacji RPW
(konsultant prowadzący - analiza realizacji RPW)
- analiza ankiet ewaluacyjnych dyrektora i nauczycieli
- wnioski i rekomendacje
Przedstawienie sprawozdania dyrektorowi i radzie pedagogicznej
(sprawozdanie zatwierdzane przez dyrektora i radę pedagogiczną)
Efekty wspomagania
(ewaluacja po upływie 1-2 lat, w zależności od potrzeb)