Diagnoza wiedzy i umiejętności przyrodniczych w klasie czwartej szkoły podstawowej (4.01.2024)

Diagnoza edukacyjna jest ważnym elementem procesu nauczania-uczenia się. Nauczyciel na początku klasy czwartej przeprowadza test diagnostyczny, za pomocą którego określa ogólny poziom wiedzy i wybranych umiejętności przyrodniczych uczniów rozpoczynających naukę na drugim etapie edukacyjnym. Pozwala to nauczycielowi zaplanować efektywne zajęcia w ramach lekcji przyrody, które rozwiną ciekawość przyrodniczą dzieci oraz umożliwią uzupełnić ewentualne zaległości z klas I-III. Ponadto, jeśli zastosujemy ten sam test na zakończenie roku szkolnego, będziemy mogli ocenić przyrost wiedzy i umiejętności przyrodniczych naszych uczniów. 

Proponuję Państwu przykładowy test diagnostyczny do przyrody, który można wykorzystać w klasie czwartej szkoły podstawowej. W teście znajdują się zadania o treściach objętych podstawą programową kształcenia ogólnego dla pierwszego (m.in. treści nauczania IV.2.6  lub  IV.3.6) i drugiego etapu edukacyjnego (m.in. tresci nauczania III.1 lub VI.1). Niektóre zagadnienia wykraczają poza podstawy programowe, co pozwala nauczycielowi na początku roku szkolnego wychwycić uczniów o zainteresowaniach przyrodniczych, którzy posługują się bogatszym słownictwem i posiadają szerszą wiedzę przyrodniczną, oraz zaplanować zajęcia rozwijające zainteresowania.

Pliki do pobrania
Test diagnostyczny wersja APobierz
Test diagnostyczny wersja BPobierz
Proponowany klucz odpowiedziPobierz