NAUCZYCIEL I LISTA ZASAD W NAUCZANIU JĘZYKA ANGIELSKIEGO MAŁYCH DZIECI

Wszyscy powinniśmy pamiętać, że dzieci uczą się inaczej niż starsi uczniowie i dla tego musimy je inaczej nauczać. Uczyć tak, aby kontakt z językiem angielskim był dla nich fascynującą przygodą, w której chętnie biorą udział. Nauczanie wczesnoszkolne wymaga od nas zatem kreatywnego i wielozmysłowego podejścia. Celem naszego nauczania nie może być natychmiastowa mierzalność jego efektywności, ale skupianie się na procesie dochodzenia do wiedzy i zdobywania umiejętności.

Każdy nauczyciel powinien sobie stworzyć swoistą listę zasad, którą powinien z młodszymi dziećmi realizować.

używać prostego języka;
• bawić się i budować pozytywny klimat;
 • improwizować;
• mówić po angielsku:
• przynosić autentyczne przedmioty;
• używać kart obrazkowych
• śpiewać, śpiewać, śpiewać!;
• uczyć dzieci wierszyków i rymowanek;
• stałe piosenki na powitanie i pożegnanie;
• doceniać pracę i wysiłek dzieci;
• być pozytywnym, uśmiechniętym, zaangażowanym

Jeżeli chcielibyście zapoznać się z moimi pomysłami na realizacje tych zasad w klasach I-III, zapraszam do lektury moich materiałów szkoleniowych w sieci dla zalogowanych.