Zawieszenie w przestrzeni edukacji zdalnej przez wiele miesięcy i niejasne perspektywy na przyszłość negatywnie wpływają na poczucie stabilności nie tylko uczniów.
Rodzice mówią, że obserwując swoje dzieci chce im się po prostu wyć z bezsilności. Czują, że są postawieni pod ścianą wymagań, zwłaszcza, że system jedynie bezlitośnie dociska i zamiast pozytywnych rozwiązań nie oferując im oraz ich dzieciom po prostu nic – pisze Jarosław KORDZIŃSKI
Kadra pedagogiczna szybko podnosi swoje kwalifikacje z zakresu technologii i komunikacji oraz sposobów aktywizowania uczniów siedzących po drugiej stronie ekranu, ale zwraca uwagę na spadającą skuteczność wszystkich zabiegów.
Uczniowie dotkliwie odczuwają brak kontaktów z rówieśnikami i nauczycielami. Z badań wynika, że pogłębia się u nich problem uzależnienia od nowych technologii. Alarmujący jest również wzrost stanów lękowych, obniżenie nastroju, co może wpływać na stany depresyjne. Głosy na temat kryzysów wśród uczniów wybrzmiewają coraz silniej.
Wiele refleksji w tym temacie zawarł w swoim artykule znany edukator i coach Jarosław Kordziński. O jego spostrzeżeniach mogą Państwo przeczytać na łamach magazynu Wszystko Co Najważniejsze.
Źródło: WszystkoCoNajwazniejsze.pl