To już kolejny tydzień edukacji online. Jedne sposoby kontaktu z uczniami i dwustronnego przekazywania informacji okazały się przydatne, z innych nauczyciele skorzystali tylko na próbę i trwają poszukiwania ciekawych rozwiązań sprzyjających motywacji uczniów do aktywności poznawczej i twórczej. W poszukiwaniu koncepcji zdalnej edukacji pomóc może interesujący artykuł pt. Nauka zdalna? Te narzędzia warto znać publikowany 13 marca br. na stronie wgospodarce.pl -
https://wgospodarce.pl/informacje/76551-nauka-zdalna-te-narzedzia-musisz-znac .
Autorzy materiału proponują wiele rozwiązań do zastosowania w zdalnej edukacji, porządkując je wg kategorii: Kanały komunikacji i narzędzia pracy zdalnej; Znane i proste; Dziennik elektroniczny; Chmura, ale nie deszczowa; Słyszymy się i widzimy; Czat z uczniem; Wsparcie online; Office 365; Microsoft Teams; G Suite dla Szkół i Uczelni; STEM dla każdego!; Webex i inne.
W publikacji zaprezentowano kilka nagrań - tutoriali. Zachęcam nauczycieli poszukujących różnych narzędzi do przejrzenia tych nagrań:
Jak widać powyżej na ilustracji, w każdym z trzynastu nagrań prezentowane są po trzy propozycje narzędzi do wykorzystania w zdalnym nauczaniu. Są wśród nich znane lub mniej znane platformy i aplikacje. Do organizacji odwróconych lekcji poleca się Khan Academy, Ted Ed lub Edmodo, darmowe platformy wyposażone w narzędzia sprzyjające samodzielnej nauce ucznia, ułatwiające nauczycielom monitorowanie postępów uczniów i indywidualizację nauczania na odległość. Warto je wypróbować.(1)
Opr. Mariola Rink-Przybylska
Przypisy:
1. przeglądarka Chrome ułatwia tłumaczenie z języka angielskiego na język polski.