Nauka języka obcego w obliczu zmian

Globalizacja, technologizacja i zmiany demograficzne trwale zmieniły świat pracy. Stosunki handlowe ponad granicami państwowymi i językowymi oraz cyfrowe media informacyjne i komunikacyjne intensyfikują współpracę gospodarczą. Towary są produkowane regionalnie w oparciu o podział pracy. Etapy produkcji, transport i logistyka muszą być skoordynowane. Wszystko to wymaga komunikacji i interakcji w języku obcym. Konieczne jest opracowanie wielu tematów i rodzajów tekstów nie tylko we wszystkich działach (zakupów, marketingu, sprzedaży), ale także na wszystkich szczeblach hierarchii w przedsiębiorstwie. Ponadto coraz większego znaczenia nabierają elastyczne i mobilne formy pracy, jak telepraca czy praca projektowa. Dla wielu pracowników praca tymczasowa w zmieniających się międzynarodowych zespołach jest obecnie taką samą częścią ich życiorysu zawodowego, jak zmiana miejsca pracy, firmy czy zawodu, często przekraczająca granice państwowe i językowe. Nie dziwi zatem, że coraz więcej osób potrzebuje w pracy przynajmniej jednego języka obcego.

Więcej na stronie GI:

https://www.goethe.de/ins/pl/pl/spr/mag/22760542.html