Gry biologiczne na każdym etapie kształcenia - przykłady

O tym, że dzieci, młodzież (także coraz więcej dorosłych) lubią gry oraz fakt, że  wspomagają one proces uczenia wiadomo. Gry sprawdzają się doskonale na zastępstwach, zajęciach dodatkowych, godzinach wychowawczych. Coraz więcej nauczycieli wykorzystuje gry planszowe, karty przedmiotowe, memory, krzyżówki, quizy, teleturnieje w wersji papierowej jak i online. Tematem grywalizacji (gamifikacji) w nauczaniu zajęły się ośrodki dydaktyczne oraz wydawnictwa  przygotowując obudowę dydaktyczną dla nauczycieli. Na szczególne uznanie zasługują nauczyciele, którzy sami podejmują wyzwanie tworzenia gier tematycznych. Przedstawiam przykład gry biologicznej dla klasy 6 szkoły podstawowej opracowanej przez nauczycielki Zespołu Szkół nr 32 w Bydgoszczy: Panie  Agnieszkę Kołodziejską oraz Kamilę Koczorowską w parciu o podręcznik i karty pracy wydawnictwa MAC. Gra nosi nazwę "ANIMALANDIA - Od parzydełkowców do pierścienic"Zachęcam, aby zerknąć do literatury (Danuta Cichy - Gry dydaktyczne w nauczaniu biologii w szkole podstawowej) i przypomnieć sobie "historię"  gier dydaktycznych w Polsce, ich ewaluację.  Będzie to okazja do porównania, wykorzystania dzisiaj pewnych sprawdzonych rozwiązań i uświadomienia sobie,że metody gier dydaktycznych są z nami od dawna.