
Jestem nauczycielem matematyki w Zespole Szkół nr 1 w Koszalinie, w tak zwanym ekonomie. Pracuję z uczniami o różnorodnym zaawansowaniu matematycznym. Wykorzystuję to doświadczenie w pracy doradcy metodycznego. Jako doradca metodyczny wspieram nauczycieli matematyki w doskonaleniu metod i form pracy służących poprawie efektywności kształcenia. Wspomagam nauczycieli w opracowywaniu programów nauczania, diagnoz i podejmowaniu działań innowacyjnych. Wspomagam nauczycieli w umiejętnościach służących kształtowaniu kompetencji kluczowych i podnoszeniu wyników egzaminów zewnętrznych.
Jestem egzaminatorem OKE Poznań z zakresu egzaminu maturalnego z matematyki, rok rocznie sprawdzam egzaminy maturalne. Jestem egzaminatorem egzaminu ósmoklasisty z matematyki.
Jestem współautorem publikacji „Matematyka na sprawdzianach i egzaminach zewnętrznych” wyd. FORUM, Publikuję artykuły metodyczne z zakresu dydaktyki matematyki w Edufocusie. Jestem koordynatorem "Koszalińskiej Szkoły Ćwiczeń".
Prywatnie mama dwójki dzieci, pasjonatka gier planszowych i Geogebry oraz miłośniczka zwierząt,
Kontakt: barbarapawlak@cen.edu.pl tel. 94 347 67 33 w czwartki
Zapraszam na warsztaty, webinary, kursy e-learning, szkolenia problemowe, konsultacje indywidualne, zajęcia otwarte, konferencje i do współpracy w ramach sieci współpracy.
Szkolenia są bezpłatne. Należy zapisac się się na stronie CEN link https://zapisy.cen.edu.pl/Account/Login?ReturnUrl=%2F wybierając nr formy.
V.5.1 Podstawa programowa, wymagania maturalne, plan pracy- o czym powinien wiedzieć nauczyciel matematyki szkoły ponadpodstawowej
Adresat: nauczyciele matematyki szkół ponadpodstawowych
Forma zajęć: webinarium
Program
Obowiązująca podstawa programowa w szkole średniej
Powiązanie podstawy programowej z informatorem maturalnym
Budowa prac pisemnych zgodnych z obowiązującymi wymaganiami
Liczba godzin: 3
Termin: 11 września 2025
V.5.4 Analiza i wykorzystanie wyników egzaminu maturalnego z matematyki
Adresat: nauczyciele matematyki szkół ponadpodstawowych
Forma zajęć: webinarium
Program
Analiza statystyczna wyników poziomu podstawowego i rozszerzonego
Analiza najczęściej popełnianych błędów, sposoby jak ich uniknąć
Ocenianie zadań przez egzaminatorów
Wnioski i wskazówki do przygotowania maturzystów do egzaminu w 2026 z punktu CKE i własnego doświadczenia jako nauczyciela i egzaminatora
Liczba godzin: 3
Termin: 16 października 2025 godzina 17.00
V.5.6 Wykorzystanie sztucznej inteligencji w matematyce z punktu widzenia nauczyciela i wychowawcy szkoły ponadpodstawowej
Adresat: nauczyciele matematyki szkół ponadpodstawowych
Forma zajęć: webinarium
Program
Praktyczne zastosowania narzędzi AI w nauczaniu matematyki i pracy wychowawczej
Wykorzystanie AI do indywidualizacji nauczania i prowadzenia dokumentacji nauczyciela
Liczba godzin: 3
Termin: 20 listopada 2025
V.5.8 GeoGebra – wykorzystanie aplikacji do wizualizacji zagadnień matematycznych
Adresat: nauczyciele matematyki szkół ponadpodstawowych
Forma zajęć: e-lerning
Program
Podstawowe narzędzia
Okrąg opisany na trójkącie, wysokości w trójkącie i ortocentrum
Funkcje, parametr w zadaniach
Wizualizacja wybranych zadań
Zasoby, filmy instruktażowe
Liczba godzin: 20
Termin: listopad/grudzień 2025
V.5.18 Ocenianie kryterialne na lekcjach matematyki
Adresat: Nauczyciele matematyki szkół ponadpodstawowych
Forma zajęć: webinarium
Program
Wdrożenie oceniania kryterialnego w praktyce szkolnej
Tworzenie kryteriów oceniania
Przykłady oceniania kryterialnego na lekcjach matematyki
Liczba godzin: 3
Termin: 11 grudzień 2025
V.5.12 Uczyć skutecznie i bezstresowo - wspieranie aktywności poznawczej i poczucia sprawczości ucznia poprzez promowanie oceniania kształtującego i metod aktywizujących w dydaktyce matematyki
Adresat: nauczyciele matematyki szkół ponadpodstawowych
Forma zajęć: webinarium
Program
Elementy OK w praktyce nauczyciela matematyki
Praktyczne przykłady zastosowania metod aktywizujących w konkretnych zagadnieniach
Strategie wzmacniania sprawczości uczniów
Jak budować klimat zaufania i bezpieczeństwa na lekcjach matematyki?
Liczba godzin: 3
Termin: 8 stycznia 2026
V.5.14 Kształtowanie myślenia analitycznego i rozwijanie umiejętności matematycznych
Adresat: nauczyciele matematyki
Forma zajęć: stacjonarne
Program
Krótkie ćwiczenia rozwijające myślenie analityczne.
Przykłady zadań i aktywności, które wspierają analizę, wnioskowanie, argumentację.
Praca z błędem ucznia jako narzędzie rozwoju.
Zadania otwarte i problemowe – jak je konstruować?
Wymiana doświadczeń
Liczba godzin: 3
Termin: 19 marca 2026
V.5.19 Praca z tablicami matematycznymi
Adresat: nauczyciele matematyki
Forma zajęć: stacjonarne
Program
Rozwiązania metodyczne na wybranych przykładach
Rozwiązywanie zadań z wykorzystaniem tablic matematycznych
Wymiana doświadczeń, dyskusja, dzielenie się własnymi doświadczeniami
Liczba godzin: 3
Termin: 26 luty 2026
V.5.17 Wykorzystywanie przez nauczycieli matematyki nowoczesnych technologii, w szczególności opartych na sztucznej inteligencji oraz korzystanie z zasobów Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej
Adresat: nauczyciele matematyki
Forma zajęć: e-lerning
Program
Wprowadzenie do nowoczesnych technologii w edukacji matematycznej
Sztuczna inteligencja w pracy nauczyciela matematyki
Zintegrowana Platforma Edukacyjna (ZPE) – zasoby i możliwości
Projektowanie nowoczesnej lekcji matematyki
Bezpieczeństwo cyfrowe i etyka korzystania z Al
Liczba godzin: 20
Termin: kwiecień 2026
Zapraszam serdecznie Państwa do uczestnictwa w sieci współpracy utworzonej dla nauczycieli matematyki 1.16 Sieć nauczycieli matematyki szkół ponadpodstawowywch. Aby zostać uczestnikiem sieci, należy zapisać się online na formę 1.16
Do moich zadań należy również uczestniczenie w zajęciach otwartych z matematykirealizowanych w Państwa szkołach oraz obserwacje lekcji prowadzonych przez nauczycieli początkujących. W takim przypadku proszę o wypełnienie i przysłanie druku.
Istnieje możliwość też przeprowadzenia przeze mnie szkolenia zespołu nauczycieli matematyki na terenie szkoły. W takim przypadku proszę o kontakt 94 34 767 33 lub na mojego maila.
Zachecam Państwa do przesyłania ciekawych artykułów metodycznych związanych z nauczaniem matematyki do prowadzonego przez Centrum Edukacji Nauczycieli BANKU DOBRYCH PRAKTYK
Ciekawe materiały związane z dydaktyką matematyki znajdziecie też Państwo również w Zeszytach Metodycznych eduFOCUS