Doradca metodyczny biologii

"Lepiej zrozumieć mało, niż zrozumieć źle"  Anatole France 

Zapraszam nauczycieli biologii do współpracy w ramach doradztwa metodycznego. Razem znajdziemy efektywne rozwiązania każdego problemu biologicznego, zainspirujemy się do innowacyjnych rozwiązań, stworzymy materiały metodyczne do wykorzystania na lekcjach. Podzielimy się doświadczeniem, które w pracy nauczyciela jest niezbędne. Ze swojej strony proponuję  spotkania w ramach warsztatów, konferencji, zajęć w terenie oraz udziału w sieci współpracy - BIOLOGIA I PRZYRODA W SIECI. Chcąc zostać jej uczestnikiem, należy zapisać się online na formę 1.18. Do zadań doradcy należy udział w zajęciach otwartych realizowanych w szkołach oraz obserwacje lekcji prowadzonych przez nauczycieli początkujących. W razie takich  potrzeb proszę  wypełnić i przysłać druk. Istnieje możliwość przeprowadzenia szkolenia zespołu nauczycieli na terenie szkoły (kontakt 94 34 767 33). Zawód nauczyciela wymaga nieustannej kreatywności. Wiem z doświadczenia i kontaktów z Państwem, że tworzycie fantastyczne materiały do zajęć. Zachecam do ich publikacji na stronie CEN w zakładce  BANK DOBRYCH PRAKTYK.  Ispirujące rozwiązania do lekcji zainteresowani nauczyciele znajdą w  Zeszytach Metodycznych "eduFOCUS"

W bieżącym roku szkolnym proponuję szkolenia:           

1.Temat: Zmiany w podstawie programowej z biologii w szkole podstawowej od 1wrzesnia 2024r. (V.6.1.)

Program:Podstawa programowa z biologii w szkole podstawowej obowiązująca od 1 września 2024 roku.  Wnioski do pracy dydaktycznej. 

Forma  zajęć: webinarium

Termin: 5 września 2024 r. godz.17.00

2. Temat: Zmiany w podstawie programowej z biologii w szkole ponadpodstawowej od 1 wrzesnia 2024 r. (V.6.2.)

Program Podstawa programowa z biologii w szkole ponadpodstawowej obowiązująca od 1 września 2024 roku. Podobieństwa i różnice.  Wskazówki do pracy dydaktycznej.

Forma zajęć: webinarium

Termin: 19 września 2024 r.  godz. 17.00

3. Marsz "Szlakiem Punktów Życia" (V.8.2.)

Forma zajęć: stacjonarnie  - zajęcia terenowe 

Program:  Lokalizacja urządzeń AED na terenie miasta Koszalin  Znaczenia AED w udzielaniu pierwszej pomocy oraz przeszkolenie z zasad ich działania Zasady organizacji gry ulicznej warunkach szkolnych oraz zasad bezpieczeństwa w ruchu miejskim Walory przyrodnicze, rys historyczny miasta Koszalin Liczba godzin: 6

Termin: 18 września 2024 r.

4. Temat:Analiza wyników egzaminu maturalnego z biologii (V.6.3.) 

Program: Analiza arkusza maturalnego. Komentarz do wybranych zadań maturalnych. Statystyka. Wnioski do dalszej pracy dydaktycznej.

Forma  zajęć: webinarium

Termin: 24 października 2024 r.  godz.16.00

5. Temat: Inwazyjne gatunki obce (V.6.4.)

Program: Przykłady inwazyjnych gatunków obcych zwierząt wstępujących w Polsce. Przykłady inwazyjnych gatunków obcych roślin występujących w Polsce. Drogi wprowadzania lub rozprzestrzeniania się inwazyjnych gatunków obcych. Dekalog bezpiecznych zachowań  w życiu codziennym.

Forma zajęć: webinarium

Termin: 14 listopada.2024 r. godz.16.00  

6. Temat: Nie taka straszna genetyka, jak ją malują

Forma zajęć: webinarium

Program: Wybrane zagadnienia genetyczne w szkole ponadpodstawowej. Najnowsze osiągnięcia w biologii i medycynie dokonane z wykorzystaniem metod inżynierii genetycznej. Przykłady ćwiczeń do realizacji w szkole ponadpodstawowej z genetyki i biotechnologii. 

Termin: 12 grudnia 2024 r.

7. Bohaterowie labolatoriów (V.6.6.) 

Program: Przykłady organizmów wykorzystywanych w badaniach genetycznych. Pokrewieństwa w DNA. Jak hybrydyzacja, czyli krzyżowanie się różnych gatunków, zmienia przyrodę.

Forma zajęć: webinarium

Termin: 23 stycznia 2025 r. 

8. Substancje w jedzeniu, które działają jak narkotyk ( V.6.7.)

Program: Energia zabijająca myślenie. Ustawa zakazująca sprzedaż energetyków osobom nieletnim. Przykłady substancji działających jak narkotyk  zaproszony gość (dietetyk) 

Forma zajęć: webinarium, w którym w charakterze eksperta weźmie udział dietetyk

Termin: 27 marca 2025 r. 

9. Interdyscyplinarnośc w nauczaniu w trakcie zajęć terenowych (V.6.15.)

 Adresat: zainteresowani nauczyciele przedmiotów matematyczno-przyrodniczych szkół podstawowych i ponadpodstawowych

Forma zajęć: stacjonarne – zajęcia terenowe

Program: Gry terenowe z wykorzystaniem zadań z podstaw programowych w korelacji międzyprzedmiotowej. Współpraca nauczycieli przedmiotów matematyczno-przyrodniczych. Opracowanie wyników zadań przez uczniów podczas zajęć terenowych. Ocenianie pracy uczniów na zajęciach terenowych. Liczba godzin: 5

Termin: 10 maja 2025 r.

 Prowadzący: Magdalena Radko, Anna Kimak-Cysewska, Robert Reinert, Dawid Cerajewski, Jolanta Piątkowska, Maciej Wiktorowski, Witek Grabowski, Barbara Pawlak, Dariusz Piekarz 

Adresat: nauczyciele biologii, matematyki, chemii, opiekunowie staży, zainteresowani nauczyciele.

10. Moja lekcja będzie obserwowana - jak się przygotować?

Forma zajęć: webinarium

Program: Podstawy dydaktyki, metodyka i struktura lekcji: dokumentacja pracy nauczyciela; - cele lekcji; wymagania podstawy programowej; struktura lekcji; ocena pracy uczniów; przygotowanie do omówienie lekcji. Perspektywa nauczyciela prowadzącego. Perspektywa nauczyciela obserwującego.

Termin 06.03.2025 r.

Prowadzący: Robert Reinert, Magdalena Radko, Dawid Cerajewski

Zapraszam do kontaktu:

magdalenaradko@cen.edu.pl