"Lepiej zrozumieć mało, niż zrozumieć źle" Anatole France
Zapraszam nauczycieli biologii do współpracy w ramach doradztwa metodycznego. Razem znajdziemy efektywne rozwiązania każdego problemu biologicznego, zainspirujemy się do innowacyjnych rozwiązań, stworzymy materiały metodyczne do wykorzystania na lekcjach. Podzielimy się doświadczeniem, które w pracy nauczyciela jest niezbędne. Ze swojej strony proponuję spotkania w ramach warsztatów, konferencji, zajęć w terenie oraz udziału w sieci współpracy - BIOLOGIA I PRZYRODA W SIECI. Chcąc zostać jej uczestnikiem, należy zapisać się online na formę 1.18. Do zadań doradcy należy udział w zajęciach otwartych realizowanych w szkołach oraz obserwacje lekcji prowadzonych przez nauczycieli początkujących. W razie takich potrzeb proszę wypełnić i przysłać druk. Istnieje możliwość przeprowadzenia szkolenia zespołu nauczycieli na terenie szkoły (kontakt 94 34 767 33). Zawód nauczyciela wymaga nieustannej kreatywności. Wiem z doświadczenia i kontaktów z Państwem, że tworzycie fantastyczne materiały do zajęć. Zachecam do ich publikacji na stronie CEN w zakładce BANK DOBRYCH PRAKTYK. Ispirujące rozwiązania do lekcji zainteresowani nauczyciele znajdą w Zeszytach Metodycznych "eduFOCUS"
W bieżącym roku szkolnym proponuję szkolenia:
1.Temat: Zmiany w podstawie programowej z biologii w szkole podstawowej od 1wrzesnia 2024r. (V.6.1.)
Program:Podstawa programowa z biologii w szkole podstawowej obowiązująca od 1 września 2024 roku. Wnioski do pracy dydaktycznej.
Forma zajęć: webinarium
Termin: 5 września 2024 r. godz.17.00
2. Temat: Zmiany w podstawie programowej z biologii w szkole ponadpodstawowej od 1 wrzesnia 2024 r. (V.6.2.)
Program Podstawa programowa z biologii w szkole ponadpodstawowej obowiązująca od 1 września 2024 roku. Podobieństwa i różnice. Wskazówki do pracy dydaktycznej.
Forma zajęć: webinarium
Termin: 19 września 2024 r. godz. 17.00
3. Marsz "Szlakiem Punktów Życia" (V.8.2.)
Forma zajęć: stacjonarnie - zajęcia terenowe
Program: Lokalizacja urządzeń AED na terenie miasta Koszalin Znaczenia AED w udzielaniu pierwszej pomocy oraz przeszkolenie z zasad ich działania Zasady organizacji gry ulicznej warunkach szkolnych oraz zasad bezpieczeństwa w ruchu miejskim Walory przyrodnicze, rys historyczny miasta Koszalin Liczba godzin: 6
Termin: 18 września 2024 r.
4. Temat:Analiza wyników egzaminu maturalnego z biologii (V.6.3.)
Program: Analiza arkusza maturalnego. Komentarz do wybranych zadań maturalnych. Statystyka. Wnioski do dalszej pracy dydaktycznej.
Forma zajęć: webinarium
Termin: 24 października 2024 r. godz.16.00
5. Temat: Inwazyjne gatunki obce (V.6.4.)
Program: Przykłady inwazyjnych gatunków obcych zwierząt wstępujących w Polsce. Przykłady inwazyjnych gatunków obcych roślin występujących w Polsce. Drogi wprowadzania lub rozprzestrzeniania się inwazyjnych gatunków obcych. Dekalog bezpiecznych zachowań w życiu codziennym.
Forma zajęć: webinarium
Termin: 14 listopada.2024 r. godz.16.00
6. Temat: Nie taka straszna genetyka, jak ją malują
Forma zajęć: webinarium
Program: Wybrane zagadnienia genetyczne w szkole ponadpodstawowej. Najnowsze osiągnięcia w biologii i medycynie dokonane z wykorzystaniem metod inżynierii genetycznej. Przykłady ćwiczeń do realizacji w szkole ponadpodstawowej z genetyki i biotechnologii.
Termin: 12 grudnia 2024 r.
7. Bohaterowie labolatoriów (V.6.6.)
Program: Przykłady organizmów wykorzystywanych w badaniach genetycznych. Pokrewieństwa w DNA. Jak hybrydyzacja, czyli krzyżowanie się różnych gatunków, zmienia przyrodę.
Forma zajęć: webinarium
Termin: 23 stycznia 2025 r.
8. Substancje w jedzeniu, które działają jak narkotyk ( V.6.7.)
Program: Energia zabijająca myślenie. Ustawa zakazująca sprzedaż energetyków osobom nieletnim. Przykłady substancji działających jak narkotyk zaproszony gość (dietetyk)
Forma zajęć: webinarium, w którym w charakterze eksperta weźmie udział dietetyk
Termin: 27 marca 2025 r.
9. Interdyscyplinarnośc w nauczaniu w trakcie zajęć terenowych (V.6.15.)
Adresat: zainteresowani nauczyciele przedmiotów matematyczno-przyrodniczych szkół podstawowych i ponadpodstawowych
Forma zajęć: stacjonarne – zajęcia terenowe
Program: Gry terenowe z wykorzystaniem zadań z podstaw programowych w korelacji międzyprzedmiotowej. Współpraca nauczycieli przedmiotów matematyczno-przyrodniczych. Opracowanie wyników zadań przez uczniów podczas zajęć terenowych. Ocenianie pracy uczniów na zajęciach terenowych. Liczba godzin: 5
Termin: 10 maja 2025 r.
Prowadzący: Magdalena Radko, Anna Kimak-Cysewska, Robert Reinert, Dawid Cerajewski, Jolanta Piątkowska, Maciej Wiktorowski, Witek Grabowski, Barbara Pawlak, Dariusz Piekarz
Adresat: nauczyciele biologii, matematyki, chemii, opiekunowie staży, zainteresowani nauczyciele.
10. Moja lekcja będzie obserwowana - jak się przygotować?
Forma zajęć: webinarium
Program: Podstawy dydaktyki, metodyka i struktura lekcji: dokumentacja pracy nauczyciela; - cele lekcji; wymagania podstawy programowej; struktura lekcji; ocena pracy uczniów; przygotowanie do omówienie lekcji. Perspektywa nauczyciela prowadzącego. Perspektywa nauczyciela obserwującego.
Termin 06.03.2025 r.
Prowadzący: Robert Reinert, Magdalena Radko, Dawid Cerajewski
Zapraszam do kontaktu:
magdalenaradko@cen.edu.pl