Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.    Polityka Prywatności       AKCEPTUJĘ

IV 2020 ZDALNE NAUCZANIE W WYCHOWANIU FIZYCZNYM - Piękne chwile polskiego sportu:)

Małgorzata Kulik - doradca metodyczny wychowania fizycznego i edukacji dla bezpieczeństwa

ZDALNE NAUCZANIE W WYCHOWANIU FIZYCZNYM - Piękne chwile polskiego sportu:)

Tym razem mam dla Państwa  propozycję teoretycznej zdalnej lekcji wychowania fizycznego. Test i zadania do wykonania opracował uczeń. Sprawdzenie pytań kontrolnych i weryfikacja na podstawie filmu to już działanie nauczyciela. Mogą Państwo sami zaproponować kwestie oceniania tej pracy. Warto angażować uczniów do organizacji zajęć.  Po pierwsze jest to wyjście naprzeciw oczekiwaniom i wskazanie, co może zainteresować uczniów. Po drugie uczniowie mogą wykazać się w kwestii znajomości i własnych zainteresowań sportem i pełnić rolę organizatorów. Dla nas nauczycieli jest to element realizacji podstaw programowych z wychowania fizycznego oraz kształtowanie kompetencji kluczowych tj. umiejętność uczenia się, która rozumiemy jako: zdolność efektywnego zarządzania nauką, zarówno indywidualnie, jak i w grupach. Inicjatywność i przedsiębiorczość jako zdolność do wcielania pomysłów w czyn poprzez kreatywność, innowacyjność i podejmowanie ryzyka oraz zdolność do planowania i zarządzania projektami.

Angażowanie uczniów do współprojektowania zajęć podnosi z pewnością ich atrakcyjność dla klasowych kolegów i koleżanek. Jest to materiał, który może posłużyć jako przykład ale i również po własnych modyfikacjach  do wykorzystania w zdalnych zajęciach wychowania fizycznego. 

 

Piękne chwile polskiego sportu:)

Film przedstawia wybrane skróty z wydarzeń sportowych. Które to  przedstawiają historyczne, spektakularne lub sentymentalne wyczyny polskich sportowców z ostatnich kilkunastu lat. Jest to tylko garstka sukcesów, z których możemy być dumni. 

Poświęcimy im chwile czasu…

Trochę teorii, trochę wspomnień, trochę twórczości…

https://www.youtube.com/watch?v=3LQcMbmVNaY

Jeśli linki wam nie działa, wyszukajcie na YouTube film „piękne chwile polskiego sportu:)“ i wybierzcie film z 17 lutego 2018 trwający 11 minut i 28 sekund.

Zadanie 1 

Bazując na uważnym obejrzeniu tego krótkiego filmu oraz wspomagając się wiedza z innych źródeł odpowiedz na pytania:

  1. Jak nazywa się dyscyplina z fragmentu rozpoczynającego film?
  2. Jak nazywa się jeden z najlepszych polskich bramkarzy w historii-bohater drugiego ze skrótów?
  3. Podczas jakiego turnieju rozgrywany był oglądany mecz pomiędzy Polska i Austria?
  4. Które miejsce zajęła Angelika Cichocka podczas Mistrzostw Europy w 2016 roku?
  5. W jakim państwie odbyły się zimowe Igrzyska Olimpijskie na których 2 złote medale wywalczył Kamil Stoch
  6. Z ilu metrów wykonuje się rzut karny w dyscyplinie pokazanej w 5 skrócie?
  7. Z jakim czasem złoty medal w łyżwiarstwie szybkim wywalczył Zbigniew Bródka?
  8. Skok jakiego polskiego skoczka pokazany jest w 7 minucie filmu?
  9. Jak nazywa się polska legenda biegów narciarskich, jedna z bohaterek filmu.
  10. Jaki jest rekord życiowy na dystansie 800m Adama Kszczota, 6-krotnego Mistrza Europy oraz Mistrza Świata?

(Np. taką propozycję oceny może podać nauczyciel) Praca podlega ocenie. Oceniana poprawność odpowiedzi oraz terminowość wykonanego zadania.

Zadanie 2

Wyobraź sobie, ze spotkałeś któregoś z bohaterów filmu w galerii handlowej.

Wybierz jednego sportowca z powyższego zestawienia i krótko, spontanicznie pogratuluj mu osiągnięcia oraz wspomnij o swoich emocjach/wrażeniach podczas oglądania zawodów. (3-5 zdań).

(Np. taką propozycję oceny może podać nauczyciel) Zadanie dla osób chcących powalczyć o ocenę celującą. Spośród nadesłanych odpowiedzi, które udostępnimy na ... (np. stronie, platformie) sami wybierzecie 6 Waszym zdaniem najlepszych.